Sandero II i III gereracji

Od kilkunastu lat także w Polsce istotnym trendem na rynku motoryzacyjnym jest wzrost popularności Dacii. O ile pierwsza generacja przepastnego sedana Logan cieszyła się umiarkowanym powodzeniem, minusem była stylizacja, to już mniejszy kuzyn – Sandero – od razu stał się bestsellerem. Od czasów debiutu pierwszej generacji minęło kilkanaście lat (na rynku pięciodrzwiowy hatchback pojawił się w 2008 roku). Kolejny krok to druga generacja Sandero, wciąż dostępna w salonach i nadal chętnie wybierana na wielu europejskich rynkach. Mimo że dużymi krokami nadciąga rynkowa premiera Dacii Sandrero III, to obecna odsłona wciąż warta jest uwagi. Konkuruje nie tylko ceną, ale też dopracowaniem konstrukcji.

Sandero II

Przez osiem lat obecności na rynku sylwetka Sandero II na dobre wpisała się w motoryzacyjny obraz Starego Kontynentu. Popularny także w Polsce model dostępny jest w cenie nieznacznie przekraczającej 30 tys. zł za podstawową wersję. Na uwagę zasługuje też ochrona gwarancyjna, wynosząca 3 lata. Sandero II to kilka ekonomicznych silników, spore wnętrze wynikające z rozstawu osi wynoszącego 259 cm oraz dobre rozplanowanej przestrzeni dorównuje wielkością autom o numer większym sprzed kilkunastu lat. Rok 2016 to gruntowny lifting modelu, zwiększający atrakcyjność stylistyczną nadwozia i wnętrza. Odnowiona Dacia Sandero II (znana też niekiedy jako Sandero III) to lepsze materiały wykończeniowe i nowa gama jednostek napędowych, w tym benzynowe z fabryczną instalacją LPG.

Sandero III

W marcu 2020 roku miała odbyć się światowa premiera Sandero III. Premierę opóźniono na kolejny rok, co ma związek z epidemią COVID-19. Ale przyszli i dotychczasowi klienci rumuńskiej marki i tak będą ukontentowani. Najnowsze Sandero wciąż będzie zaskakiwać niską ceną i korzystnymi warunkami gwarancyjnymi, do tego znacząco urośnie. Według szacunków długość zwiększy się o 20 cm. Dzięki temu zwiększy się pojemność bagażnika oraz przybędzie miejsce dla pasażerów. Oparte na płycie podłogowej Clio V auto przerośnie więc wiele aut z segmentu B, stając się konkurentem dla niektórych kompaktów. Co warte odnotowania, według szacunków cena zwiększy się o kilka procent. To kolejny czynnik przemawiający za tym, by na rok 2021 zaplanować kupno nowej miejskiej Dacii. Oczywiście obecna wersja, szczególnie po liftingu, nadal jest godna polecenia, szczególnie że można liczyć na rabaty w salonie Dacia Dyszkiewicz – http://dacia.dyszkiewicz.pl/sandero.html. Tę nowszą, poza silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, będzie można zamówić z napędem hybrydowym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here